Miksi sinun kannattaisi valita meidät auttamaan työhyvinvoinnissa?

  • Autamme koko henkilöstöä voimaan paremmin aina hyvinvoinnin vasta-alkajasta himoliikkujaan ja kaikkia siltä väliltä

  • Meiltä saat kokonaisvaltaista apua, työkaluja arjen aherruksen keskelle, jotta ihmisillä aina on jotain mitä voit tehdä oman hyvinvoinnin parantamiseksi

  • Ei rutikuivia kalvosulkeisia kasviksista ja unirytmistä vaan innostavaa, inspiroivaa ja ihmisläheistä tekemistä treeniin, ravintoon ja palautumiseen.

Joni Jaakkola, yrittäjä, luennoitsija, toimitusjohtaja, Optimal Performance Oy


Miksi työhyvinvointia?

Uskon, että me molemmat tiedämme miksi: työpahoinvoinnissa sairaspoissaoloja kertyy tolkuttomasti, tuottavuus laahaa perässä, projektit myöhästyvät ja henkilöstön vaihtuvuus on suurta. Kovalla ja fiksulla työllä ansaittuja euroja haihtuu taivaan tuuliin. Puhumattakaan inhiimillisestä kärsimyksestä: kuka nyt haluaa, että ihmisillä terveys ja hyvinvointi sakkaa, virta on lopussa, pää ei toimi ja hermot kiristyvät suotta?

Miten voimme auttaa, mitä hyötyä?

 

Kokonaisvaltaista oppia hyvinvoinnista - Miten kokonaisuus omasta terveydestä, hyvinvoinnista ja suorituskyvystä huolehtimisessä rakennetaan? Ravinto, liikunta, uni, stressinhallinta, palautuminen ja arjenhallinta. Mistä kannattaa aloittaa, mikä on kaikkein tärkeintä ja miten palaset saadaan loksahtamaan kerralla kohdalleen?

Säännöllistä tekemistä - Harva asia on terveyden ja hyvinvoinnin rakentamisessa yhtä tärkeää kuin säännöllisyys. Emme suotta puhu fiksusta ateriarytmistä, hyvästä unirytmistä, säännöllisestä treenirytmistä ja riittävästä aktiivisuudesta arjen keskellä. Itsensä hyvässä kunnossa pitäminen on siis rytmilaji. Hyvän rytmin saavuttaminen yhteispelillä on kaiken a ja o.

Ihmisläheistä valmennusta - On tärkeä muistaa, että valtaosalla ihmisistä elämä ei pyöri levytangon ja maitorahkan ympärillä. On hektisiä työpäiviä, perhe-elämän vastuut ja arjen monimuotoiset kuviot. Synnyttämällä parempaa ajattelua omasta hyvinvoinnista ja antamalla parhaat mahdolliset työkalut, voi jokainen olla hyvässä kunnossa ja niin, että syö, nukkuu ja liikkuu jotta voi elää mielekästä elämää.

Kaikki mukaan - Tottakai himoliikkujien pitää saada himoliikkua ja kyllä heillekin saadaan suorituskyvyn tasonnostoa tarvittaessa. Vähintään yhtä tärkeää on saada koko henkilöstö liikkeelle, kaikki tekemään ainakin jotain, sillä perusterve arjen jaksaminen ei montaa tikkua ristiin vaadi. Tärkeintä on tietää mitä tehdä ja yllättävän vähällä saa yllättävän paljon aikaan.

 

Miten toteutetaan?

Meidän kanssa ei tarvitse pelätä, että harmaa pää puhuu kaksi tuntia siitä miten pitää syödä puoli kiloa kasviksia päivässä. Toki kasvikset on erittäin tärkeitä mutta mikään ei ole yhtä tärkeää onnistumisen kannalta kuin se, että ihmisillä on hauskaa, inspiroidutaan ja innostutaan ja ymmärretään miten monella tavalla omasta hyvinvoinnista voi huolehtia.

Luennot ja workshopit sisältävät tutkittua tietoa ja käytännössä toimivaksi todettuja valmennustyökaluja höystettynä tuhdilla määrällä rentoa menoa ja pilkettä silmäkulmassa. Yli yhdeksän vuoden ja 40 000 valmennettavan kokemuksella tiedämme 100% varmuudella, että ihmisten inspirointi ja innostaminen on tärkeää sillä tiedosta tulee arvokasta vasta sitten kun se siirtyy käytäntöön.

Työhyvinvoinnin työkalupakistamme löytyy iso kasa erilaisia työkaluja, joista voimme paketoida teille parhaiten sopivan kokonaisuuden. Tarjolla on mm.:

 

✅ Luentoja tai työpajoja - Tavoitteena on auttaa ymmärtämään mistä kaikista asioista terveys, hyvinvointi, suorituskyky ja arjen jaksaminen koostuvat ja miten näihin voi itse parhaiten vaikuttaa. Kestäviä tuloksia saavutetaan nopeiten ja helpoiten kun kerrytetään ymmärrystä kokonaisuudesta ja tämä tieto kanavoidaan tehokkaaseen ja tuloksekkaaseen toimintafilosofiaan. Luentojen aiheet voidaan räätälöidä teidän tarpeiden pohjalta tai voit valita jo toimiviksi todetuista teemoista teille parhaiten sopivan:

  • Terveys, hyvinvointi ja suorityskyky arjen prioriteetiksi

  • Parempi vire paremmalla palautumisella, unella ja stressinhallinnalla

  • Parempi vire paremmalla ravinnolla ja syömisellä

  • Parempi vire paremmalla treenillä, liikunnalla ja aktiivisuudella

  • Elämäntapamuutoksen ABC ja XYZ

  • Laadukkaampi arki kotona ja työpaikalla

  • Kuka huolehtii johtajasta?

  • Hyvinvoinnin sudenkuopat ja korjaamisen työkalut

  • Väkevä elämä - viisaampi mieli, vahvempi keho

✅ Säännölliset pienryhmätreenit ja -valmennukset - Ammattitaitoisten valmentajien opastamana pienryhmätreeneissä saadaan tervettä vastapainoa toimistotyön aiheuttamille jumituksille, laitetaan keuhkot töihin ja liikettä niveliin. Peruskunnon, liikkuvuuden ja lihasvoiman parantuessa lisääntyy myös virta arjessa, unen laatu paranee ja pää toimii paremmin. Pienryhmätreenit suunnitellaan kattamaan sekä edistyneiden että vasta-alkajien tarpeet ja toiveet, yhteishenkeä unohtamatta.

  • Treenit pienryhmissä arkisin 7.00 - 17.00 välissä, 60min / kerta

  • Valmentaja mukana kaikissa treeneissä kannustamassa ja auttamassa

  • Sijaintina Optimal Performance Center, Pasilankatu 10 (Triplan naapurissa)

  • Käytössä koko 654-neliöisen kuntosalin tilat, laitteet ja välineet

  • Treeneissä aina dynaamiset alkulämmittelyt + toiminnallinen treeni

  • Ravinnon, syömisen, unen, palautumisen ja stressinhallinnan työkalut

✅ Lähtötilanteen kartoitus ja edistymisen seuranta - Saliltamme löytyy Inbody 770 -kehonkoostumusmittauslaite, jolla halukkaat voivat seurata treeniprojektinsa edistymistä. Lisäksi valmentajamme ovat sertifioituja Firstbeat-hyvinvointianalyysin tekemistä varten.

✅ Jäsenyydet Optimal Performance Center Pasilaan - Aamukortti on paras ratkaisu heille, jotka haluavat käydä hikijumpalla ennen työpäivää. 39€/kk ja ovi aukeaa arkisin 5.00 - 15.00 ja viikonloppuisin 5.00 - 23.00. Kokopäiväkortti 49€ - 69€/kk riippuen sopimuksen pituudesta. Salin koko kattaus ja välineistö löytyy täältä.

 

Millaisia meidän luentomme sitten ovat?

Yhdistelmä tutkittua tietoa ja vuosien saatossa kerättyä valmennuskokemusta. Kuuntele alta ilmaiseksi yksi Kaisan luento. Videon alapuolelta löydät luennon sisällysluettelon ja voit kelata sinua eniten kiinnostavaan kohtaan.

5:50 Väsymys / alipalautuminen ja Kaisan omaa terveys taustaa - 8:25 Mitä palautuminen on ja miksi se on tärkeää? - 10:10 Psykologinen palautuminen - 11:10 Fysiologinen palautuminen - 15:00 Alipalautumisen merkkejä - 18:30 Alipalautuminen fysiologisesti - 23:25 Yhteenveto edellä mainituista - 25:00 Mitkä tekijät vaikuttavat palautumiseen? - 26:25 Ihmissuhteet - 28:00 Ajatukset ja tunteet - 29:20 Äänet ympärillä - 30:15 Ravitsemus - 31:05 Päivärytmi - 31:35 Perimä - 32:50 Varhaislapsuus/kohtuaika - 33:50 Elämänkriisit ja traumat - 35:25 Ympäristö, luonto - 36:25 Liikunta ja fyysinen kunto - 37:10 Mitä tarkoittaa, kun puhutaan fysiologisesta palautumisesta? - 43:50 Kaisan oma fysiologinen esimerkki - 46:15 Näin edistät palautumista - 47:30 Luo yöunta parantavat iltarutiinit - 53:50 Aktivoi rauhoittumisjärjestelmä - 56:14 Aktivoi rentoutusreaktiota - 57:30 Hengitys - 1:00:00 Ravitsemus - 1:01:50 Liikunta - 1:04:27 Arjen rytmittäminen


Miltä kuulostaa, mikä näistä tai näiden yhdistelmistä sopisi teille parhaiten? Kerron mielelläni lisää luurin välityksellä tai voin tulla kahvikupin ääreen kertomaan. Täytä alla oleva lomake niin ollaan yhteyksissä. Voit laittaa myös mailia suoraan minulle osoitteeseen joni@optimalperformance.fi :) -Joni

Saisinko tehdä tarjouksen tai tulla kertomaan lisää?

Olen kiinnostunut *
Voit valita yhden tai useampia
 

Referenssit ja mistä meidät tunnetaan?


IMG_0800.JPG

“Iso kiitos Joni ja Kaisa Jaakkola ihan huikean hyvästä ja ammatimaisesti vedetystä luentoputkesta Trimble Solutions:lle. On ollut ihan mahtavaa tehdä yhteistyötä. Heti ensimmäisestä yhteistyötapaamisesta sain niin paljon energiaa ja ideoita, että siitä oli hyvä lähteä rakentamaan teemaa ja luentoja vuodelle 2018. Joni nappasi heti kiinni ajatuksistani ja osasi rakentaa juuri meille sopivan luentoputken teemalla Keys to success in Health. Vaikka aiheet ovatkin olleet monelle tuttuja, on Joni ja Kaisa osanneet esittää asioita juuri niin miten toivoimmekin eli herättämällä ihmisiä tekemään oikeasti muutoksia. Luennot pidettiin meillä englanniksi eli kielikin taipui varsin hyvin molemmilta luennoitsijoilta. Voin siis täydestä sydämestä suositella Jonia ja Kaisaa!“

-Maria Gillberg, Human Resources Coordinator, Trimble Solutions


icebreaker.jpg

“Kun vierailulle on tulossa pumpatun näköinen jäbä puhumaan hyvinvoinnista, odotusarvona on kuulla ehdottomuuksia ja korulauseita siitä, miten koko elämän suunnan voi muuttaa hetkessä jos vain haluaa tarpeeksi kovasti.

Jonin puheenvuoro oli kaikkea muuta: kuulijat saivat konkreettisia ohjeita siihen miten voi lähteä tekemään pienin muutoksin parempia elintapoja heti huomenna ja miten sen päälle voi rakentaa hiljalleen uutta normaalia. Koko talk oli täynnä asiaa ja hän osasi pitää ilmapiirin rentona, vaikka moni arastelee liikuntaan, uneen ja ruokaan liittyviä aiheita.”

- Elina Uutela, Product Manager, Icebreaker VC 


TEK.jpg

“Hyvällä huumorilla jaettu tieto. Nojaaminen tutkimukseen eikä fiiliksiin.“, “innostava puhetyyli, tarpeeksi yksinkertaisia asioota, selkeä runko - hyvin käytetty aika.“, “Ylipäätään hienoa, että oli tällaisen aihepiirin ilta. Puhuja edusti tervettä järkeä ja tasapainoista suhtautumista vinkkiviidakkomaailmassa. Tuli hyvää näkökulmaa arkeen.“, “Insinöörijärkeen käyvät taustaselvitykset, käytännön vinkit, jotain mukaan otettavaa kaikissa osioissa.“, “Paljon asiaa esitettynä mukaansa tempaavalla tavalla, aika mukavasti huumorilla höystettynä. Erinomainen wake up call kuulijoille.“, “Luennoitsija oli realisti, eikä olettanut että olemme kaikki lähdössä marathonille kesällä tms. Lähinnä hyötyliikuntaan tässä kykenee ja motivoituu. Hyvä sisältö, jota jaksoi seurata vaikka asia (kuntoilu, syöminen) on ainakin minulle haastava. Hyvä että tuli muutakin kuten se, miten tärkeää hyvä uni on.“ - Priorisoi itsesi – energisoi arkesi -ilta, Tekniikan Akateemiset


redlynx.jpg

"Joni lähestyi luennollaan hyvinvointia inspiroivasti ja kokonaisvaltaisesti. Uskon, että luento puhutteli eritaustaisia kuulijoita aina sohvaperunasta himoliikkujaan, sillä Joni ei turhaan monimutkaista aihetta, vaan esimerkit ja teoria elämänlaadun parantamisesta olivat helposti lähestyttäviä. Meidän porukalle ja käynnissä olevalle hyvinvointikampanjalle luento oli loistava kokonaisuus, josta jäi varmasti jokaiselle jotain konkreettista käteen ja ammennettavaa oman hyvinvoinnin kehittämiseksi."

Salla Reinikainen, Talent Acquisition Specialist, Ubisoft RedLynx


almatalent.png

”Joni piti viihdyttävän ja käytännönläheisen esityksen hyvinvoinnista ja jaksamisesta. Jonin lennokas tyyli upposi yleisöön loistavasti.

Ei ollut jääräpäistä yhden koulukunnan oppien saarnaamista, vaan ilahduttavan inhimillistä ja joustavaa. Jokaisen oli helppo poimia omaan arkeensa pieniä muutoksia, joilla hyvinvointi paranee.

Ruuhkavuosia elävän on vaikea löytää energiaa suureen elämäntaparemonttiin.”

- Pia Ruusukivi, Director, Digital Development, Alma Talent


schenker.jpeg

"Ole terveellä tavalla itsekäs oman ajankäyttösi suhteen ja varaa aikaa liikunnalle. On vaikea keksiä ketään joka hyötyisi siitä että olet jatkuvasti väsynyt ja huonossa kunnossa.” - Kiitos Joni Jaakkola jälleen esimiestemme evästyksestä hyvinvoivempaan elämään käytännönläheisten vinkkien avulla."

- Marjo Pääkkö, Henkilöstöjohtaja, Schenker Oy


nokian_renkaat_3.jpeg

“Syvä ja monipuolinen setti. Vaikka ei varsinaisesti mitään uutta auringon alla niin itse en todellakaan näitä asioita 100% hallitse vaikka niin haluaisinkin kuvitella - koska minähän kuitenkin tiedän miten pitäisi toimia.

Luento oli hyvä muistutus arvojen tärkeydestä! Luento jätti asiat päähän pyörimään ja olen tehnyt sen jälkeen asioita pikkuisen paremmin. Olen tehnyt iltatoimet aamua varten ajoissa ja keskittynyt hyvään uneen. Tästä olen saanut jo suoran hyödyn virkeämpänä olona ja rauhallisempana mielenä.”

- Soile Hietikko, Global Product Item Management Specialist, Nokian Renkaat Oyj


mikkoseppa.jpg

"Tilasin Jonin ensimmäisen kerran luennoimaan työyhteisöllemme oman terveyden ja suorituskyvyn parantamisesta kesällä 2017. Maanläheinen, huumoripitoinen ja samalla faktapitoinen tietoisku vakuutti meidät sen verran väkevästi, että otimme tulevaisuuden johtajatiimillemme vielä uusintakierroksen syventävillä teemoilla keväällä 2018. Voin lämpimästi suositella näitä luentoja kaikille tasaisen harmaisiin kalvosulkeisiin kyllästyneille päättäjille, Joni ottaa luentonsa tosissaan mutta ei liian vakavasti ja se on kaikkien paikalla olijoiden etu.”

- Mikko Seppä, VP International Operations, Co-Founder, Advance B2B


huipullatuulee.jpg

"Olin kuullut Jonista ja hänen esiintymisistään paljon hyvää kun suunnittelimme puhujarosteria Huipulla Tuulee tapahtumaa varten. Tapahtumassa Joni täytti saappaat, joihin häntä asettelin, täydellisesti. Jonilla on upea kyky yhdistellä tiedettä ja tarinoita uskottavaksi sisällöksi. Jonin setin jälkeen jää fiilis, että jokaisella on mahdollisuus ottaa askel kohti parempaa huomista."

- Ville Kallinen, Huipulla Tuulee Valtakunnallinen yritystapahtuma, Projektipäällikkö


siivousala.jpg

"Kiitos puheenvuorostasi meidän Esimies- ja asiantuntijapäivillä viime viikolla. Luentosi oli erinomainen sekä paikan päällä saadun että jälkeenpäin tulleen palautteen mukaan. Sanallisessa palautteessa oli erikseen maininta, että Jaakkolan luento oli huippu!”

- Minna Forstadius, Tuotepäällikkö, Product Manager, SSTL Puhtausala ry / Siivoussektori Oy


unisport.jpg

"Joni luennoi työyhteisöllemme arjenhallinnasta ja hyvästä työvireestä. Luennolta sai arjen hallintaan ja työvireen nostamiseen paljon konkreettisia keinoja, joita jokainen kuulija pystyy soveltamaan omaan arkeensa. Luennoitsijana Joni osaa ottaa yleisön haltuun asiantuntevalla, mutta sopivan rennolla ja letkeällä luentotyylillään.”

- Jussi Pesola, palvelu- ja markkinointisuunnittelija, Unisport


duunikunto.JPG

Duunikunto @ MTV

vincit.JPG

Vincit Talks -luennot

joni_yle_aamu.jpg
ilmarinen.JPG

Ilmarinen - Parempaa työelämää

huoltamo.JPG

Huoltamo @ Yle Puhe

hyvinvointipyramidi.jpg

Opetusmateriaalit verkon välityksellä