opc11.jpg
4A5A5870netti.jpg
4A5A6241netti.jpg
opc11.jpg

Terveys & hyvinvointi


SCROLL DOWN

Terveys & hyvinvointi


Mitä asiakkaamme sanovat meistä?

 

Essi Rautiainen
Oikotie Optimaaliin -valmennettava, kauppatieteiden opiskelija

Kaksi vuotta sitten kiropraktikkoni totesi, että lonkissani ei ollut ollenkaan sisä- eikä juuri ulkokiertoakaan. Olin tuolloin 22-vuotias.  Liikkuvuuteni oli lähinnä mummon luokkaa, siitä huolimatta että peruskuntoni oli hyvä. OO-valmennuksen myötä liikkuvuuteni on parantanut huimasti, sillä pystyn mm. tekemään jo puhtaan syväkyykyn.

Ajattelussani on tapahtunut suuri muutos liikunnan suhteen. Ei liikuntaa harrasteta siksi, että pysyy kunnossa, vaan siksi, että siitä tulee hyvä olo ja se on hauskaa. Kaikista tärkeintä on ollut oivallus siitä, että ei tämä ole niin vakavaa. Elämäntapamuutokset lähtevät liikkeelle oikeasti kuitenkin suurista oivalluksista ja pienistä muutoksista arjessamme. Tärkeintä on, että muutoksista tulee pysyviä, uusia tapoja.

Nopeasti koon 38 mekkoon mahtumista tärkeämmäksi on noussut se, että osaan nauttia elämästä terveyteni huomioiden. Ensimmäistä kertaa elämässäni en asettanut itselleni kilotavoitetta, vaan tunnetavoitteen. Kiloja on lähtenyt muutamia siinä sivussa – senttejä vyötäröltä sitäkin enemmän. 

Valmennus on myös lisäksi auttanut atooppiseen ihottumaani. En ole myöskään ollut kipeänä koko syksynä, vaikka perinteisesti syysflunssat iskevät minuun aina.

Oloni on kevyempi ja energisempi. Jaksan tehdä asioita enemmän ja olen jotenkin positiivisempi. En enää stressaa ruokavaliosta tai treenimääristä: niistä on tullut luonnollinen osa omaa arkeani ja hyvinvointiani.


Kristian2.jpg

Kristian Ekström
kiropraktikko, tietokirjailija ja valmentaja

Helsinki Kiropraktiikan pitkäaikainen yhteistyö Optimal Performancen kanssa on osoittanut, että OP:n valmentajat todella toimivat asiakaslähtöisyydestä käsin. Asiakkaan tilannetta ja tavoitteita on osattu katsoa monesta eri näkökulmasta. Tämä on tietenkin auttanut asiakkaan päämäärien saavuttamisessa.

Mikäli tarvetta on ollut, on heiltä löytynyt myös tarvittava yhteistyöverkosto aina lääkäreistä terapeutteihin.

Optimal Performancen tavoitteena on aina ollut kehittyä eteenpäin. Tämä onkin näkynyt valmentajien innostuneisuudessa oppia uutta ja siirtää tämä tieto myös asiakastyöhän. Suosittelen!


Timo Kettunen
Terveysmyrskyn valmentaja, farmaseutti, TtM (liikuntalääketiede), koulutettu hieroja

Kävin Sannan valmennettavana Valmentajasta tulee valmennettava -projektini tiimoilta. Sanna on yksi helposti lähestyttävimmistä valmentajista joita olen koskaan tavannut. Tämä hyvinvointialan peikkotyttö kuuntelee asiakastaan vain ja ainoastaan hänen ongelmiinsa keskittyen.

Sannan valmennuksessa on rauhallista. Hänen pelkkä läsnäolonsa saa asiakkaan uskomaan, että mikä tahansa on mahdollista. Sanna ei tyrmää valmennettavan ehdotuksia tai toiveita, vaan askartelee ammattitaitoisen paketin joka miellyyttää sekä valmentajaa että valmennettavaa.

Jos maailmassa olisi kilpailu jossa jaettaisiin palkinto parhaalle unen parantavaan voimaan luottavalle fitness-keijulle, niin Sanna olisi ykkönen, kakkonen ja kolmonen. Joka vuosi.

photo.jpg

Elina
Kahden lapsen äiti, BJJ-harrastaja

Terveelliset elämäntavat kaiken kaikkiaan ovat tehneet elämästäni varsin helppoa, vaikka perheessämme on tällä hetkellä kaksi pientä lasta.

Synnytyksestä toivuttuani en ole ollut minkäänlaisella dieetillä tai laihdutuskuurilla, mutta siitä huolimatta kaikki raskauskilot katosivat lanteiltani itsestään kolmen kuukauden aikana.


TIINA
46-vuotias kahden tytön äiti, MUSCLE MADNESS -VALMENNettava

Olin ajanut itseni monena vuonna pitämilläni tiukoilla dieettijaksoilla siihen tilanteeseen, että kroppani kävi säästöliekillä. Viimeisin dieettijakso jäikin ns. "päälle". En uskaltanut lisätä hiilihydraatteja ruokavaliooni. Tämän vuoksi kehityskin junnasi ja jaksamisen kanssa oli niin ja näin.

Sannan kanssa teimme alkuun BioSignature-mittauksen. Ruokavalioni energiamäärää alettiin lisätä. Isoin muutos oli hiilihydraattien lisäys ja proteiinien vähennys edellisestä ruokavaliostani. Minulle oli tärkeää, että sain keskustella Sannan kanssa tasaisin aikavälein. Valmennustapaamisissa tarkistettiin, että ollaan menossa oikeaan suuntaan. Näin pääsin lopulta sinuiksi "hiilihydraattipeikkoni" kanssa.

Treenien suhteen neljän viikon välein vaihtuvat saliohjelmat ovat pitäneet homman todella mielenkiintoisena. Lisäksi tutustuminen voimatreenin ihmeelliseen maailman on ollut erittäin antoisaa.

Valmennuksen viikkotehtävät pistivät ajattelemaan paljon erilaisia asioita, mm. rentoutumisen tärkeyttä. Lisäksi sain valmennuksessa todella paljon tietoa eri lihasryhmien treenaamisesta sekä hyviä vinkkejä ja tietoa mm. venyttelyistä ja alkulämmitelyistä. 

Unenlaatuni on parantunut huimasti ja treenit sujuvat salin puolella mainiosti. Olo on kokonaisuutena hyvä ja ruoka maistuu. Osaan olla itselleni nykyään armollisempi. Ei ole aina se pakko mennä salille jos olo tuntuu väsyneeltä, vaikka viikko-ohjelmassa lukisikin että tänään on treenipäivä!


Atte Nurmi
Opi perusliikkeet -seminaariin osallistuja

Aivan mahtavaa treeniohjausta! Heikin ja Jonin ohjauksessa löyti kaikkea uutta joka liikkeestä. Minulle ehkä suurin yllätys oli tuo liikkuvuus: sitä olikin paljon enemmän kuin kuvittelin. Ohjauksella saatiin sekin harhaluulo pääkopasta pois. Nyt kyykkään vain ass-to-the-grass  -meiningillä!

Kiitos vielä Joni ja Heikki, 10/10 pojoa.

Lähdin ohjauksesta niin innoissani ja inspiroituneena, että kengätkin jäivät pukkariin, sain onneksi takaisin! :)


Eevi Minkkinen
Holistisen hyvinvoinnin valmentaja

Optimal Performancen valmennus oli minulle erittäin tärkeä tuki vaiheessa, jossa en oikein osannut itse luottaa kehoni viesteihin.

Valmentajalta saamani tuki ja ohjeistus ei ollut pelkästään teknistä, vaan siinä tuntui mukana aito välittäminen. Opin myös tuomaan käytännön tasolle viisasta ajatusta siitä, että enemmän ei todellakaan ole aina parempi.

4A5A5870netti.jpg

Urheilu & suorituskyky


Urheilu & suorituskyky


Kilpa- ja aktiiviurheilijoiden kokemuksia valmennuksesta

OonaVasko.jpg

Oona Vasko
Ratamelonnan hallitseva Suomenmestari, U23 EM-mitalisti, tähtäimenä Rio 2016

Yhteistyöni Optimal Performancen kanssa alkoi syksyllä 2014. Lyhyessäkin ajassa ohjauksen ja seurannan avulla olen saanut omaksuttua uusia ruokailutottumuksia. Olo on virkeämpi, kevyempi ja jaksavampi. Palautuminen harjoittelusta on parempaa.

Olemme yhdessä Optimal Performancen valmentajien kanssa myös parantaneet stressinhallintaani ja kiinnittäneet huomiota unen laatuun.


mikael "miksu" nyyssönen
ammattilaisvapaaottelija

Muutamia vuosia sitten aloin lueskella psykologiaa omaksi huvikseni. Tuolloin aloin ymmärtää myös hormonien vaikutusta ihmisen käytökseen. Silmääni osui mielenkiintoinen teos: Kaisa Jaakkolan Hormonidieetti. Luettuani kirjan aloin tarkastella psyykkistä ja fyysistä hyvinvointia uudesta perspektiivistä.

Aloin syömään monipuolisemmin, ajoittamaan untani paremmin ja muutenkin muokkaamaan elämänrytmiäni parempaan suuntaan.

Nyt Kaisan aviomies Joni on vuorostaan tutustuttanut minut salilla tehtävään duuniin ja painoihin fysiikkavalmentajan roolissa. Olen kerran aikaisemmin ensitapaamisella vakuuttunut ihmisen taidoista ja tiedoista ja kyvystä sekä halusta jakaa tietoa eteenpäin - silloin tapasin ensimmäistä kertaa nykyisen päävalmentajani Timo Lampenin.

Vauhti kohti korkeuksia on ollut nopea, mutta tämän yhteistyön myötä on kellotettu uusi ennätys.


Kuva: www.uimaliitto.fi

Kuva: www.uimaliitto.fi

Anna Mäkinen
50m rintauinnin hopeamitalisti 2013, EM- ja MM-tason uimari

Yhteistyötä OP:n kanssa on takana tasan kaksi vuotta. Sinä aikana Anna Mäkinen on noussut uintimaajoukkueeseen ja edustanut Suomea aikuisten EM - ja MM-altaassa.

Yhteistyön myötä ravintotietous on parantunut ja voimaharjoittelu saatu käyntiin. Pelkällä uintivalmennuksella huima kehitys ei olisi ollut mahdollista.

- Kristiina Mäkinen, päävalmentaja / Uita


Kirsi Suomela
Kahvakuulaurheilija, useita MM- ja EM-arvokisamitaleja

Olen kahvakuulaurheilija ja kilpaillut lajissa neljättä vuotta, myös kansainvälisellä tasolla. Vuosien mittaan on kuulan paino lähestynyt mestaruussarjan kuulakokoa eli 24 kiloa.

Kun aloin nostaa painavampaa kuulaa, huomasin melko pian ettei voimatasoni ollut riittävä kuulan hallintaan. Tekniikka alkoi kärsiä sen takia. Tekniikalla on suuri merkitys 10 minuutin kisasuorituksessa ja vammojen ehkäisyssä.

Olemme Jonin kanssa tehneet yhteistyötä voimapuolella reilun vuoden ajan ja muutos on ollut merkittävä. Vaikka lajissani on kyse enemmän kestävyys- kuin voimaominaisuuksista, on selvää, että kovaan harjoitteluun kuuluu myös perusvoiman hankinta. Varsinkin naisnostajana nivelet ja jänteet ovat kovilla. Niiden tukena on oltava hyvä voimataso. Myös motivaatio kilpailemiseen on noussut entisestään kun harjoittelu sujuu jouhevammin.

Kävimme Hanna-Kaisan kanssa läpi myös ravintopuolella miten voin tukea harjoitteluani järkevällä syömisellä ja mahdollisilla lisäravinteilla. Hanskin maanläheinen ja ymmärtävä suhtautuminen on antanut luottamusta omien valintojen tekemiseen.


taru kilpinen

Olen ollut erittäin tyytyväinen Optimal Performancen valmennukseen. Näiden kolmen valmennusvuoden aikana olen rakentanut vartalon, jota olen aina ihannoinut: hyvällä maulla lihaksikkaan. Lisäksi olen saanut tietoa oman kehoni toiminnasta. En voi olla kuin kiitollinen siitä, että päädyin juurikin OP:n valmennukseen.

Valmennuksessa moni aiemmin arkeeni kuulunut pikku vaiva on kadonnut. Aloin syömään säännöllisesti ja huomasin, että voin paremmin maidottomalla ja viljattomalla ruokavaliolla. Näin lääkäri on pysynyt loitolla ja väsymys on kadonnut.

Samalla on syttynyt salikipinä. Sen myötä olen tajunnut, että salilla ne kauniit vartalot luodaan - ei maratoneja juoksemalla.


anni kakriainen

Optimal Performancen valmennuksessa olen oppinut sen, miten valtava hyöty hyvästä valmentajasta on kokeneellekin liikkujalle. Valmentaja näkee niihin toimintani kuolleisiin kulmiin, mitkä itseltä jäävät helposti huomaamatta ja pystyy osoittamaan tavoitteisiin pääsemistä jarruttavat tekijät.

Huippusuorituskyvyn saavuttaminen olisi ehkä mahdollista yksinkin, mutta se on rutosti helpompaa valmentajan kanssa.


Kuva: Marjo Nurmenniemi

Kuva: Marjo Nurmenniemi

Katriina Kymäläinen-Mäkelä
Kahvakuulaurheilija, SM-mitalisti, EM-kultamitalisti, MM-hopeamitalisti

OP:n asiakkaaksi päädyin keskimmäisen lapseni syntymän jälkeen elokuussa 2010. Vuosien varrella olen ehtinyt olla Tytin ja Sannan ravintovalmennuksessa, Heikin urheilijavalmennuksessa ja nyt viimeisimpänä Jonin voimavalmennuksessa. Ravintopuolella minua koutsaa edelleen Sanna.

Kesällä 2011 innostuin kahvakuulaurheilusta Jonin opastuksessa. Kipinä syttyi (ja on pysynyt yllä) kahdesta syystä. Se oli kivaa. Toisekseen se on laji mitä voi aidosti harrastaa kotona autotallissa. Eikä sekään nyt varsinaisesti haittaa että menestystäkin lajin parista on tullut. 

Valmennuksen aikana olen tajunnut mm. että olen huomattavasti vahvempi henkisesti ja fyysisesti kuin mitä ikimaailmassa olisin kuvitellut. Olen myös oppinut, että yllättävän pienet muutokset saattavat saada aikaan huomattavan paljon suurempia tuloksia kuin olisin osannut odottaa.

Lisäksi olen oppinut että hiilaritkin pitää syödä, lepopäivät ovat ihan oikeasti lepopäiviä ja kevyt viikko tarkoittaa kuormituksen keventämistä eikä sen siirtämistä toisaalle.

Luottamus siihen, että osaan itsekin tehdä järkeviä valintoja on kasvanut valmennusasiakkuuteni aikana. Suhtautumiseni ruokaan, treeniin ja lepoon on muuttunut paljon rennommaksi.


Riihimäen uimaseura

Kaisa Jaakkola kävi pitämässä nuorille uimareille ja heidän vanhemmilleen luennon aiheesta "Nuoren urheilijan harjoittelua tukevien osa-alueiden optimointi". Pidimme Kaisan esityksestä todella paljon.

Kahden äidin kommentteja luennosta:

- Esitys oli innostava ja käytännönläheinen, siitä riitti keskusteltavaa ja mietittävää kotonakin. Smoothien valmistus paikan päällä ja maistiaiset oli hyvä juttu, näin resepti jäi mieleen. Kävimme heti hakemassa kaupasta tarvikkeita ja testasimme ohjetta jo kotonakin. Pojat oppivat myös käyttämään palautusproteiineja heti treenin jälkeen. Minä äitinä sain hyviä välipalavinkkejä. Aloin myös miettiä eri vaihtoehtoja terveellisemmän ruoan valmistamiseen uimaripojillemme.

- Olin erityisen mielissäni, kun lapseni heti alkoi noudattaa Kaisan suositusta elektronisten laitteiden sulkemisesta 1h ennen nukkumaanmenoa. Hän vaati myös omaa huonetta, jotta voisi nukkua pimeässä - siskonsa kun haluaa  pitää yövaloa.

4A5A6241netti.jpg

Yritykset


Yritykset


Yritysten kokemuksia luennoista ja valmennuksista

Raute

Virtaa arkeen ja kuormittavaan työhön –luento Kaisa Jaakkolan ja Jussi Kurtin vetämä oli mutkaton ja selkeä kokonaisuus, iskien suoraan tarpeisiimme. Niin tuotannon kuin konttorin työntekijät saivat yksinkertaisia vinkkejä siihen, miten omaa hyvää oloa pystyy ylläpitämään työpäivän aikana. Opimme, miten hyvä olo edistää työn tekemistä ja sitä kautta tuottavuutta, mutta myös sitä, miten jaksaa touhuta perheen parissa vielä pitkän työpäivänkin päätteeksi.

Havainnollistavat esimerkit, kuvat ja käytännönläheinen tyyli asioiden esittämiseen sai kolmetuntisen kulumaan huomaamatta. Ahaa-elämysilmeet, pienet haastamiset sekä tarkennukset siitä, minkä kokoinen sen aamupalapihvin pitikään olla, kertovat halusta oppia - tai ainakin ajatusmaailman avartumisesta, mikä on erityisen positiivista.

Voin suositella vastaavaa luentoa muihin yrityksiin, tällaista lisää!

Henna Sjögren, HR Assistant

Henna Sjögren

Henna Sjögren

Hewlett-packard oy

Kaisa Jaakkolan ”Väsyneestä virkeäksi” -luento antoi kattavan kokonaiskuvan hyvinvoinnin kolmesta osa-alueista ja muistutti niiden tärkeydestä: uni ja rentoutuminen, yksilöllinen ja puhdas ravinto sekä rakentava ja säännöllinen liikunta.

Kaisan omakohtaiset kokemukset sekä helposti lähestyttävä esiintymistapa herätti kahden tunnin luennon aikana myös kysymyksiä ja keskustelua. Kirsikkana kakun päällä Kaisa antoi hyviä ja helposti toteutettavia käytännön vinkkejä arkeen, joita moni kuulija HP:lla kertoi hyödyntävänsä.


trainers' house & fight club -valmennus
Mervi vihinen, project & product manager

Kaisa Jaakkola on käynyt vierailevana ravintovalmentajana Trainers’ Housen Fight Club -ohjelmassa. Asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä Kaisalta saamiinsa ruokailuohjeisiin.

Kaisan opit ravinnon ja hyvinvoinnin yhteydestä ovat auttaneet asiakkaitamme löytämään uuden lähestymistavan ruokailutottumuksiinsa.


TAMRO OYJ
TUIJA LAINE-ITÄVUO, HR-asiantuntija

Kiitos Kaisa ja Joni Jaakkolalle asiantuntevista, inspiroivista ja ajatuksia herättävistä hyvinvointiluennoista. Saimme hyödyllisiä vinkkejä omien elintapojen muuttamiseen ja ylläpitoon sekä vireystilan parantamiseen pienillä yksinkertaisilla keinoilla. Lisäksi opimme miksi hyvät yöunet ovat aivan olennaisessa roolissa oman hyvinvoinnin rakentamisessa.

Voin lämpimästi suositella Kaisa ja Joni Jaakkolaa vastaaviin tilaisuuksiin!


Booking.com
Linda Honkuri, account manager

Jussi Kurtti kertoi Työssäjaksamisen ja rasvanpolton maksimointi -luennollaan maanläheisesti ja selvästi hyvinvointia ja rasvanpolttoa parantavista liikunta- ja ruokailutavoista.

Keskustelu oli vilkasta vaikka oli perjantai-iltapäivä. Osanottajat kiittelivät siitä, että Jussi osasi kertoa niin monipuolisesti ja asiantuntevasti aiheesta ja että jokainen sai luennolta kotiin mietittävää. Useampi meistä päätti ottaa Jussilta heti ravintoon ja liikuntaan liittyvää henkilökohtaista valmennusta.

Myös työpaikalle on nyt tulossa muutoksia työskentelytapoihin, sillä Jussin materiaali herätteli koko porukkaa sen verran.

Jussi on erittäin asiantunteva, oikea piristysruiske päivään. Suosittelen lämpimästi kutsumaan Jussin kertomaan, miten jokainen voi estää helposti hitaan kuoleman, joka vaanii meitä kaikkia työtuolin tai sohvan pohjalla!
 


Helsingin poliisilaitoksen rikososasto
Väkivaltarikosyksikkö

Kaisan innostus aiheeseen näkyy. Esitystapa oli selkeä ja mukaansatempaava. Smoothiedemo ja smoothien maistelu oli loistava. Oli kiva, ettei paasattu mitä ei saa syödä.

Stressin vaikutus vatsarasvan kertymiseen selitti paljon oman kehoni toiminnasta. Rasva-asiat ja kolesterolin tärkeys hormonitoiminnalle olivat kiinnostavia, niiden monipuolinen merkitys herätti ajattelemaan. Pidimme siitä, että valmentaja pystyi esittämään perustelut asioihin ja näyttämään asiakkaiden tuloksia. Tämä vakuutti.


Ekokem

Kaisa Jaakkolan pitämä hyvinvointiworkshop sopi täydellisesti tiimimme tarpeisiin. Hän piti sen innostuneesti ja sujuvalla englannilla.

Parasta Kaisan tavassa on se, että ihmistä ajatellaan kokonaisuutena, jossa otetaan huomioon sekä henkinen että fyysinen puoli.


Luontaistuntija-ketju
Marjut Myllymäki, toimitusjohtaja

Kaisa Jaakkola piti Luontaistuntija-ketjun kevään 2013 koulutuspäivillä  luennon Hormonitasapaino ja ravintolisät. Koulutus oli todella innostava ja kauppiailta sateli hyvää palautetta. Moni kysyikin heti luennon jälkeen, koska Jaakkolaa voi kuulla uudestaan.

Muutama saamamme kommentti luennosta: 
”Oikein mukava ja onnistunut viikonloppu! Parasta oli Kaisa Jaakkolan luento.”
”Kaisa Jaakkolan luento huippuhyvä!”


Viva Wellness Club
Samuli Halla-Aho, omistaja

Kaisan luento ja smoothiedemo olivat erittäin mielenkiintoisia, asiakkaamme olivat hyvin tyytyväisiä tapahtuman antiin. Saimme positiivista palautetta etenkin hormonitasapainon käsittelemisestä. Kaisa toi haastavat asiat käytännön esimerkeillä ymmärrettävästi asiakkaidemme tietoisuuteen.

Voimme lämpimästi suositella Kaisaa asiakastilaisuuksiin ja luennoimaan. Selkeä ja hyvä paketti!


Haluatko luennon työpaikallesi tai yritykseesi?

Jos tiimisi saa koneensa käyntiin vain kahvikupposella, voisi hyvinvointi olla vankemmallakin perustalla.

Kutsu suosikkiluennoitsija ja tietokirjailija Kaisa Jaakkola & Optimal Performancen tuhansia suomalaisia valmentaneet tiimiläiset tuomaan tehoa työpaikallesi. Valittavissa yksittäiset luennot ja pidemmät valmennuskokonaisuudet.

Teidän näköisenne valmennuskokonaisuus saa alkunsa ottamalla ensiaskeleen allaolevan lomakkeen kautta, soittamalla numeroon 040 146 3859 / Kimmo Aro tai sähköpostitse kimmo@optimalperformance.fi.


Tilaa tästä ilmainen esimiesten hyvinvointivalmennus yritykseesi:

Nimi *
Nimi
Merkittävimmät haasteemme: